Translate

Halaman

Rabu, 23 September 2009

Dari bola ke basikal?

As'salam'mualaikum..

Aku ni sebeno nya buta IT tp entah macam mane tangan gatal nak nulis dlm blog entah ok ke x aku belasah je...
Buat permulaan ni aku nak cerita sejarah aku dulu...

Aku ni cukup minat main bola sejak kecik lg,tiap2 ptg aku main bola sehinggalah bila dah bekerja kalau aku tegah ot pun ingat kat pdg bola pendek kata cam iklan Coca Cola makan bola tidur bola..

Hendak jadi cerita pada tahun 2004 aku ada le friendly dengan budak2 Port Rangers hebat perlawanan tu separuh masa je 4 sama dan bila masuk separuh masa kedua sedang aku mengenjar winger yang macam lipas kudung tu aku tersalah step dan tergolek aku cube bangun tapi jatuh balik lutut aku serta merta bengkak,lama jugak aku kene berehat bila aku rasa ok aku pun main semula tapi lutut aku dah x kuat, ikut doktor ligamen nya crack atau terkoyak jadi aku kene berehat lagi..
Kebetulan aku ada rakan sekerja yang selalu lepak rumah aku malam2 dia dtg kayuh basikal dan tiap kali dtg dia ni asyik racun aku beli sebijik boleh temankan dia kayuh ke tasik hari minggu. lama2 aku termakan jugak dengan racun dihidangkan si Ayom(rakanku),aku pun smbar sbijik kat kdai CMS harga 3,4ratus je masa tu jadilah buat suke2 je..

Aku pun mula lah berkayuh dengan Ayom, x lame pastu member yg lain seperti Mat Jepp,Ara dan Arip beli sorang sbijik n kami pun mula beraktiviti yg best nya pomen kat kdai basikal CMS(Vincent)pun join sama maka seronok le kiteorg ape2 hal snang pomen ada...

Pada mulanya ada cadangan nak letak nama 'Choii Projek' tapi aku pilih nama 'Chap Ayam Cycling Team' sbb basikal kami jenis2 x glamor. Jadi lah sbgai permulaan..kenapa sukan aku pilih basikal dr sukan2 yg lain?sbb sukan yg lain kene tggu org cukup baru boleh mulakan sdangkan basikal sesorang pun boleh.. Opps gambo xleh upload le plak nanti2 le aku upload kan..

Sebagai permulaan ni ckup stakat ini yg dpat aku catatkan..