Translate

Halaman

Isnin, 23 Januari 2012

Kayuh kudap2 pra Tahun Baru Cina tp sayang x menjadi realiti..

As'salam'mualaikum dan salam bahagia buat semua...
'kong si kong si kong si ni' itu lah sebaris lirik lagu Tahun Baru Cina yg aku biase dengor dan tau nak nyebut nya ntah apa makna x tau le aku tp makna baik2 le kot x kan makna x senonoh atau mencarut dlm sambutan tahun baru x msuk akal le pulak..
Kepada geng2 UGCC yg berbangsa Cina aku ucap kan Kong Hee Fat Choy terutamanya Darrem,Ah Leong,Ah Fai dan termasuk sekali semua kenalan Fb yg lain..

Cadangan nya kayuhan pg ni meliputi Sri Muda-Gutrie-Latar-Kundang(rehat pertama/sarapan roti canai)keluar semula Latar-simpang Ijok-Dragon Back-Puncak Alam-Gutrie-Sri Muda semula,ada lah dlm 88-90km jarak nya tp mgkin ambil masa dlm 3jam lebih kerana byak laluan berbukit akan ditempohi senang citer ndak terkencing terberak jugak le ngabis kan nya bg aku le,org lain mgkin semudah makan limau mandarin je gamak nya..

Sekitar 6pg aku dah terjaga walau pun kepala agak berat sbb kul 3 br membuta,bangun kan diri terus pi mandi takut2 kalo tangguh skit lg mau kul 12 plak sedo nya nanti..
Buat mana patut dulu terus sarung jersey,intai ke luor gelap lg tp jam dah 6.40pg,x lama pastu tik-tik-tik zink berbunyi rupe2 nya ujan dah mari..
Dalam 7.30-8.00 mgkin akan berhenti bisik aku dlm hati masih smpat kayuh lg atau skadar nyedap kan ati..
Ndak baring takut tertido jd aku pun buat le mcm2 jenis regangan bg melembutkan urat saraf badan yg ketat supaya senang ia berfungsi semasa ngayuh nanti..
Masa melewati 7.30pg x mau gak reda2 lg ujan ni lalu bukak lah tv smbil nyandor2 bodi di kerusi,x tau apa jd sedor2 dah 9pg tp ujan ttap turun lg..
Tngok phone ada mesej BB tanya tido lg ke?x kan ndak ngaku tido cepat2 kata idak dan dah ready dr td(terlena siap glove dan jersey tu,kalo ada yg amik gambo msuk fb jenuh aku nak nepis kutukan yg pasti berapi-api)..
Aku lyan blik tv,tetiba dngor phone berbunyi sekali tngok jam 10.10pg rupe2 nya 'terleboh' sekali lg,cepat2 aku msj aku tertido ndak nipu 2 kali dah kurang ajor,depa suruh kuor ajak ke mamak minum pg sbb kayuh dah x jadi..

Aku mandi lg bior nmpak fresh sikit lalu turun ke mamak,diaorg ready siap berjersey bgus komitmen depa tp cuma x de rezeki nak mgayuh pg ni..
Borak2 dr bsikal hingga kasut,pedal serta alat2 ganti smpai 2 kali oder siap pekena mee goreng br lah bersurai kira2 1 tngahari..

Hari ni x dpat kayuh minggu dpan ada lg boleh di rancang tp x boleh di janji jd kalo di izin kan yg di atas moh minggu dpan menjadi kan kayuhan ini realiti dan memenat kan diri..

Had ni lah yg dpt di tulis agar blog ni x bersawang jika tiada penulisan2 atau penceritaan2 yg baru..

Wassalam dan jumpe lg...

Best regards

Tiada ulasan:

Catat Ulasan