Translate

Halaman

Rabu, 25 Januari 2012

Kayuh riang2 hari Rabu...

As'salam'mualaikum salam ceria untuk semua...
Kayuhan hari ini boleh di ibaratkan sbgai penggantian kayuhan yg x jd ahad lepas...
Aku pun x sangka ari rabu dah ndak nganti kan nya x sempat2 nunggu ujung minggu dah,pada hal ada kilang2,bank2,pejabat2 dah start beroperasi semula hari ini..
Aku sebenor nya malas nak join sebab aku tngah pokai apa ndak dikayuhkan.,
Masalah nya depa ndak juga aku ikut makan minum semua diaorang tanggung,aku pun serba salah dibuatnya dah macam muka welfare je aku rasa...
Alarm hpone dah menjerit seawal 6 pg tp aku liat je nak mandi pg ni tp kalo x pegi hpone aku pasti melalak dngan panggilan dan msj ndak x ndak siap kan lah diri..
Kul 7.50 dah gerak ke kdai ingat paling awai rupanya BB dan Minami dah smpai..
Meriah juga pg ni,selain BB,Minami dan aku,Azam Umw dan Annuar pun ada,Azam Rantau Panjang sepatut nya turut sekali tp dia last minit kayuh ngan junior Selangor ke Kuala Selangor..
Makan minum berceloteh mmg le seronok toleh jam kul 8.30 pg mgkin jalan dah kurang sibuk elok lah mula kan kayuh ikut kan bersembang smpai tengahari x gerak2 lg..

Laluan seperti dirancang tempohari Sri Muda-Bukit Jelutong(sini je berubah utk elak kesesakan sebelum dan selepas fly over)-Gutrie-Latar-Kundang-Latar-Dragon back-Jln K.Selangor/Puncak Alam-Gutrie-Sri Muda..
Kayuh kemek2 je pg ni sapa nak laju jalan dulu kat depan tunggu,lepak pertama hentian utara tmpt pengumpulan semua rider x sempat nyala rokok depa dah smpai ate moh kite terus kan perjalanan..
Masuk Latar pula,biase tmpt test power tp ari ni aku 'eskot' Azam je sbb dia br dlm road bike ni kang asik kene tinggai 'mental drop' takut gantung kat dinding je KHS tu nanti..
Akhir nya smpai Hentian Rehat Latar tetiba dngor 'proop prakk debukk' Minami tergolek,guruh xde ribut xde cuma nak pusing ke arah BB dan AS jer boleh tergolek,kombinasi lupe bukak clip,penat serta panas matahari jd penyumbang kejadian..
Kesian pun ada nak ngekek pun ada sbb aku nampak jelas masa jatuh nya..ekekeke
Menyongsang jln msk Kundang singgah kdai motor pam tayar Mi,terus nak pekena roti canai tp xde rezeki kdai bercuti lg,sbgai ganti singgah kdai air tebu pun jadi,menarik kat sini ada jual air berkarbonat botol kaca 80an atau pun di kenali sbgai 'oren bodoh' kat kg aku dulu..
Makanan x siap masak lg jd pekene air tebu se jug dan aiskrim soda sebotol sorang selain 'power stick' smpai ada mamat ni ngadap ke tasik x lalu kene 'perasap'..
Di sini Minami dah mula kene usik nak corner cam triller 40kaki akibat dr jatuh nya td..
Kuar Kundang masuk Latar jumpe xcident kow punye,asik sangat nengok smpai lupe ngambik gambo nya..
Lepak Petronas kene ayor lg panas betul cuaca tengahari ni,terus lg kayuh menuju Dragon back..
Sampai je sana merangkak-rangkak naik nya tiba tengah2 bukit pertama Azam melompat turun nya,aku terus daki dan turun hingga bukit ke 4 tmpt nuggu org yg sangkut..
'Heart rate dah smpai maks 180'kata nya patut le Azam sorong je td begitu juge di bukit ke 4,lepas jantung kembali normal terus kayuh Alam Idaman mencari makan tengahari,x lama setelah smpai je air BB dah menyuap org lain masih tercunggap-cunggap..mmg 'chempian', dia dah abis mkn br kami memilih/ mencedok lauk...
Lama gak dok berehat dan bg nasik turun sblum trus kan kayuhan Uitm Puncak Alam kali ni Azam berjaya layan semua nya..
Kayuh lg slow2 terutama di Bt 3 sbb kenderaan dah mula sarat dijalanraya hingga lah smpai Sri Muda dngan selamat nya tngok jam dah kul 3,lepak minum2 gelak2 kul 4 lebih gak bersurai nya..

Bacaan meter aku:
Jarak:97.67km
Ave:23.1
Max:59.4
Time:4:12:51

Buat Azam hari ini dah berjaya bikin rekod br tahniah di ucapkan yg paling penting mental barrier dah mula di pecah kan..
Lepas ni kalau tukar crank saiz 53 dan 10 cassete dah boleh berdezzzuupp pergi nya...haha ada bran..!

Terimakasih wat semua yg membelanja makan, minum dan rokok aku pada sepanjang hari ini, mudah-mudahan bertambah-tambah lah rezeki...Amin

Cukup smpai di sini di izin tuhan aku menulis lg..
Kong hee fatt choy dan bersua lg..

was'salam..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan