Translate

Halaman

Rabu, 31 Oktober 2012

Meraikan ahli2 baru dan basikal baru ke GCE-KUANG-GCE..

Meraikan ahli2 baru dan basikal baru ke GCE-KUANG-GCE..

As'salammualaikum dan salam sejahtera..

Sebenarnya aku malas nak menulis tentang kayuhan ini tp memandangkan blog dah mula tumbuh lalang terpaksalah aku merajinkan diri walaupun kayuhan ini berlaku pada 3hb/oct yg lepas..

Agak lama bg aku dan geng2 regular seperti Mas dan Yus meninggalkan laluan ini tp setelah kawan2 baru yg melawa maka aku pun bersetuju untuk menyusuri laluan ini..

Pg ini aku,Yus,Mas,Mie Proton,Nuar Proton Hiroshi Nagoya,Abg Zainal PGA serta how do u do(Hajime Mashite) menyertai kayuhan ini,ia juga bg uji pandu Neil Pryde yg masih 'bau kedai' Hajime Mashite serta meraikan Abg Zainal berkayuh kali terakhir bersama kami sebelum berangkat pulang ke Terengganu selepas menamatkan tugasan di Shah Alam,ntah bila lg beliau dapat berkayuh dengan kitaorang x tau le,harap2 ada lah jodoh untuk bereakrasi bersama di lain masa..
Cuaca pg cukup terang pepagi lg dah terasa bahang pasti baliknya nanti kulit akan berbelang-belang..

Ketika melalui Bukit Jelutong dah dengar nafas lembu kene potong tp aku buat x tau je sebab sebelum ni ada aku gebang jalan flat je takut ada ngajak patah balik kalau bg tau depan banyak lg bukit..

Sepanjang perjalanan hingga tempat rehat rnr Elmina Abg Zainal dan Hajime agak jauh ketinggalan rupe2 nya seat post Bianchi Abg Zainal asik turun walau pun 2,3 kali diketatkan serta Hajime masih mencari-cari keserasian dr segi setting Neil Pryde nya..

Kami berehat di rnr hentian Selatan melepaskan kepenatan dan panahan mentari yg semakin terik sambil menikmati sarapan..
Agak ramai juga pengayuh yg berkayuh turut berehat di hentian ini..

Perjalan pulang berjalan lancar hingga sampai ke port di mana Mus telah menyediakan air bg menyambut kepulangan kami..

Had ni je lah aku dpt tuliskan semoga bersua lg di penulisan aktiviti mendatang....

Bujang tua

Tiada ulasan:

Catat Ulasan