Translate

Halaman

Khamis, 4 Julai 2013

Kayuh roti canai Kuang

Assalammualaikum..

Siaran terlambat  lg,x tau la apa punya hantu malas dah menyampuk kat aku akhir2 ni,dah nak bersawang baru le terheggeh-heggeh nak update..

Actually aku dah dua tiga kali update cerita ni tp malangnya cerita ada gambar ntah mana hilangnya..

Di pendekkan cerita.idea kayuhan  ini dicetuskan oleh Ajump,aku folo je mandangkan xde apa projek pada pg Ahad(16-06-13) ni tetapi sebelah petang dah ada program ala2 Ronda Riadah bersama Polis Kota Kemuning..

Aku,Yus,Pak Yogi gerak dr Sri Muda manakala  Minami sepatutnya menanti di Batu Tiga..
Oleh kerana kami  melepasi jam 7 ketika sampai  ke  Batu Tiga Minami telah memblahkan dirinya ke Bukit Jelutong secara solo,punctual betul dia sekarang ni..

Sampai car park belakang Petronas Ajump,Amir,Azmy,Yaki dan Esmann dah siap menanti dan turut kelihatan Ben dan rombongan Musang King yang juga berkayuh di Gutrie tetapi x diketahui arah tuju seterusnya..

Perjalanan pun bermula dan ketika sampai hentian rehat tmpat menunggu kengkawan yg tertinggal kami menerima berita Minami telah kebocoran tayar sebelum memasuki jalan motosikal lagi patutlah x nampak2 kawan tu,mujur juga Yaki dan Azmy ada bersama kalo x naya abg Kecik sesorang..

Semasa  di LATAR highway Amir  pulak pancit tayarnya,selepas siap berganti tiub kami teruskan perjalanan ke kedai Pak Sarip Kuang untuk memenuhkan hasrat perut serta tujuan utama kayuhan pg ni nak pekena roti canai dikedai ini..

Sebagai mana biasa kedai ni sentiasa penuh setiap kali kami singgah sejak pertama kali mencanai dulu..
Agak lama juga menunggu siapnya oder kami sampaikan Ajump terpaksa mencari cok keria dulu sebagai lapik perut dan aku pun tumpang menambah lipatan perut dengan membaham seketul dua..
Akhirnya yg di tunggu pun tiba dan sessi membalun berjalan dengan meriahnya hingga yang pelayan tersalah hantorpun 'sapan' dikerjakan depa,betul juga  nak mintak lain x tau bila tibanya mana dah ada depan mata sesah dulu le..

Perut dah kenyang rehatpun dah lama jadi perjalanan pulang berjalan lancar sbb hajat dah tercapai..
Sampai Petronas basikal di tumpangkan dikereta untuk dibawa ke Sri Muda,dtg menggayuh balik naik kereta  bukan  sebab penat,krem atau sebagainya tp atas faktor keselamatan kami yang dititik beratkan oleh kengkawan semua..

Sampai 'pot' dengan  selamat serta dijamu pula   dengan pisang goreng oleh Puyau,syukur Alhamdulillah..

Sebelum menamatkan catatan ini ada laporan dipage Kelab Basikal Shah  Alam bahawa ada 4-5org cyclist telah disamun secara total hingga tinggal seluar baju sahaja oleh segerombolan PARIAH yg menggunakan parang serta van berwarna putih dan memang aku perasan van putih tu ada tepi highway pada pg itu dengan org2 di dalamnya berpura-pura sedang berehat..
Kepada sesiapa yang berkayuh diarea Gutrie kena  lebih berhati-hati dan jangan  tinggal kawan bersendirian atau berduaan di belakang sbb setan2 Hitam ni sentiasa menanti peluang..

Kayuh terus kayuh keselamatan harus dijaga dan senantiasalah berwaspada..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan