Translate

Halaman

Isnin, 1 Februari 2010

Basikal Touring tinggal kenangan..

As'salam'mualaikum...


Setelah selama seminggu keje ptg yg waktu keje nya agak mengarut baru le dapat aku melepak kan diri ptg ni dan baru lah dapat mencatit satu catitan baru..


Cerita x le berapa best cume agak sedih sedikit...huhu

Setelah hampir 9 bulan berkhidmat dengan cemerlang aku terpaksa men'trade in'kan basikal touring aku tuh..
Sebenar nya aku berbelah bg juge nak trade in touring tu tp atas desakan hati dan desakan poket terpaksalah aku 'lego' kan..


Punca-Punca Utama:~
1.Aku dah lama teringin nak pkai road bike tp duit x penah nak cukup nak beli sebijik lg,hutang x penah nak abis makin bertambah adalah, 3 tahun lg pun x dpat aku nak merasa road bike..takut kempunan hehe

2.Aku ada sebijik look carbon old skol yang jarang digunakan jadi apalah salahnya aku meng'up grade'kan nya menjadi touring bike..x salah aku rasa..

3.Aku sebenarnya x tau apa keistimewaan touring aku hingga tiap kali singgah kdai Uncle lepas kayuhan dia pujuk2 suruh trade in kan basikal tu dia kata nak simpan
touring tu walhal dia juge yg jual kat aku dulu,baru skarang dia nmpak cantik gamaknya...


Setelah aku fikir2 dengan mendalam selama 2 minggu berturut-turut
maka dengan rela hati aku men'trade in'kan touring tu pada hari isnin 25/01/10 yang lalu.
X de sapa pun antara geng2 yang tau masa tu..


Sebagai balasan dari pen'trade in'an tu dapat lah aku sebuah road bike yang baru tapi kene tambah duit skit le, tmbah dalam buku utang jer kan payah pun(utang lg.?)
Bak kata member aku 'x utang x merasa lah' mgkin ada juge kebenaran nya tu..


Akhir nya dapat lah aku sebijik roadie yg baru walau pun x segagah nama2 seperti Speciallized,Giant,Cervelo,Pinnerelo,Colnago dan seumpamanya jadi lah yang penting kaki yang kayuh bukan setakat nama jenama nya sahaja.
Betul ke aku ckap ini,lu org nilai kan lah sndiri yek..


Ok lah setakat ini saja pertemuan kita untuk kali ini,panjang umur kita jumpa lg...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan